Hjelper folk digitalt der tiden ikke strekker til

Dette innlegget er sponset / reklame

Har du digitale utviklingsbehov? Utvikle en innholdsrik, men effektiv og moderne hjemmeside? Eller mangler du digital kompetanse i markedsavdelingen din? Da kan det være verdt et forsøk å ta kontakt med denne bedriften.

GRUNDEREN: Johannes Hoff Holmedahl startet opp Brainify mot slutten av 2015. Nå har bedriften vokst seg opp til 12 ansatte og påtar seg stadig store oppdrag, også utenfor hjemkommunens grenser.
FOTO: Ragnhild Hasselgård Morland

Brainify er et lite konsulentselskap på Bjørkelangen. Etablert av Johannes Hoff Holmedahl senhøsten 2015, som for alvor startet opp med sin virksomhet fra januar 2016. Konsulentselskapet hjelper kunder med å finne rett konsept, design og ulike teknologiske løsninger.

– Det vi selger er på mange måter det samme som et regnskapsbyrå leverer, ved at vi tar over deler av forretningsdriften – oppgavene som man ikke har ork eller kompetanse til selv. Vi snakker drift av sosiale medier, blogging, filmproduksjon, designe eller utvikle hjemmesider, reklamekampanjer, annonsestyring, apputvikling og så videre, sier daglig leder Hoff Holmedahl.

– Fleksibilitet og allsidighet frigjør oss også fra å måtte selge inn bestemte løsninger. Vi møter opp og står fritt til å finne ut hvordan vi kan hjelpe mest mulig effektivt.

HAR VOKST PÅ KORT TID

Selv om målet aldri er å bli noen megastor bedrift, har suksessen fra de to første driftsårene gjort at selskapet har kunnet satse mer på egne produkter, samt bidra i lokalsamfunnet med å sponse lokale idrettsutøvere og lokale aktiviteter.

LES OGSÅ: Bygg Med Oss og Brainify bidrar til Simons OL-satsing

Bedriften har nå 12 konsulenter. Tre av disse er født, oppvokst og bosatt i Bangladesh. Resten jobber i Norge, hvor bedriften har kontorer i Bjørkelangen og Oslo. De er alle designere, utviklere, tekstforfattere, kommunikasjonsrådgivere. Alle har samlet kompetanse til å løse det aller meste av markeds-, kommunikasjons og utviklingsbehov.

I tillegg til å hjelpe kunder med å gjøre den digitale arbeidshverdagen mer fleksibel og moderne, inviterer de stadig lokale bedrifter til kurs i digital kommunikasjon

LES OGSÅ: I 2017 hadde Brainify et sykefravær på under 0,1 prosent!

På Instagram kan du følge Brainify-konsulentene i deres arbeidshverdag HER

Johannes Hoff Holmedahl sammen med kommunikasjonsrådgiver / frontenddesigner i Brainify: Camilla Kristine Egner
FOTO: Ragnhild Hasselgård Morland

NOE AV BRAINIFY SITT ARBEID

Det siste året har Brainify signert cirka 30 nye kunder, blant annet lokale aktører som Stuttreist & Himlaga, Rømskog Spa & resort, Bjørkebadet, Fjøset og Romerike Simulatorsenter. Utenfor Aurskog-Høland kommune er nysigneringene blant annet hårkjeden Nikita, Stortinget, Digni, Misjonsalliansen og Organdonorstiftelsen

Men kundelista består også blant annet av store mediebedrifter, organisasjoner og lokale eiendom- og bredbåndbedrifter.

Brainify har blant annet designet, utviklet- og konseptutviklet løsningen Apakken, som er Amedia sin distribusjonsløsning.

De har også designet NTB sin mobilapp fra 2018, samt levert konsept, webdesign og frontend-design til den nye sportsnettsiden https://www.sportsbibelen.com/no/

TRIVSEL: – Personlig er jeg stolt av å ha skapt en morsom arbeidsplass for over ti personer på kort tid, sier Hoff Holmedahl.
Det gode arbeidsmiljøet har vært bærende i bedriften, som i 2017 hadde et sykefravær på under 0,1 prosent.
FOTO: Ragnhild Hasselgård Morland

For Redd Barna har Brainify laget hele fem varianter av organisasjonen sitt undervisningsopplegg, samt designe og utvikle Redd Barna sin julekalender.

Det mest imponerende arbeidet er likevel kanskje nettsiden https://www.laosssnakkeom.no og følgende podcastserie. Her gås det i dybden på tematikken rus og rusmidler, med spesielt ungdommen som målgruppe. På både nettsiden og i podcastserien kan ungdom finne nyttig informasjon om ulike typer rusmidler og virkningene av disse. Et viktig tema som aldri utgår på dato i verdenssamfunnet.

– På vegne av Brainify, så er jeg nok kanskje mest stolt av denne podkastserien som vi har laget for Juvente. Slikt trenger mange flere bedrifter og organisasjoner å bruke markedsbudsjettet sitt på, sier Johannes Hoff Holmedahl.

Brainify har også utviklet og designet undertegnedes hjemmeside http://www.simonclaussen.no, samt bidratt med nytt webdesign på https://simonclaussen.blogg.no

Jeg er utrolig takknemlig for hjelpen jeg har fått til nå og er stolt av å ha med denne flotte gjengen på laget mitt fram mot drømmemålet: OL i Tokyo 2020.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg